Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/975
Title: Plan estratégico de mercadeo emprendimiento Cocoa+
Authors: Rosada, Diana Carolina
Bermúdez, Fabio Nelson
Castillo, Helbert Alfonso
Serrano, Andrés Gonzalo
Director: Huertas López, Mario Sigfrido, tutor
Keywords: Cacao
Mercadeo
Cocoa
Chocolate
Cocoa
Premium
Matriz
Orgánico
Cacao
Issue Date: Jul-2018
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018
Abstract in Spanish: El emprendimiento a desarrollar está basado en la creación de una empresa colombiana, cuya finalidad será la producción, distribución y comercialización de la marca propia de Cacao Premium: COCOA +. El Objetivo principal es posicionar esta marca dentro del segmento de chocolates de mesa y que sea un producto de exportación. La promesa de valor es entregar al público un chocolate de primera calidad, orgánico, oscuro, más saludable, lleno de sabores y experiencias sensoriales. Adicionalmente, el proyecto tiene un alto contenido de Responsabilidad Social Empresarial (RSE) debido a que involucra dentro de su cadena de valor a comunidades indígenas y campesinas de las regiones del país de donde proviene el cacao.
Abstract: The entrepreneurship is based on creation of Colombian Company whose principal purpose is the production, distribution and marketing of Premium cacao's own Brand: COCOA+. The main objective is positioning this Brand within the segment of chocolate for breakfast and be considered an export product. The value promise is provide to the consumer a chocolate of high quality, organic, dark, healthier, full of flavours and sensory experiences. In addition, the Project implicates high content of Corporate Social Responsibility (CSR) due to involves in its value chain to indigenous and campesino communities of the regions where the cacao originates.
Description: 54 páginas : ilustraciones, gráficos.
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/975
Appears in Collections:AEA. Trabajos de Grado



This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.