Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/954
Title: Workshops centered on authentic videos to enhance speaking
Authors: Chawes Enciso, Nydia Carolina
Director: Torres Jaramillo, Claudia, directora
Keywords: Materiales de enseñanza
Inglés - Enseñanza
Inglés - Caso gramatical
Designing materials
Authenticity
Authentic videos
Speaking skill
Issue Date: 2018
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018
Abstract in Spanish: Esta investigación explora la pertinencia que tiene el uso de videos auténticos para mejorar la habilidad de habla en los estudiantes de grado once de un colegio público en Bogotá. Principalmente se analizó cómo el diseño de tres talleres basados en esta clase de videos ayudó a los estudiantes a mejorar su comunicación oral a través de la imitación de situaciones reales. Los instrumentos empleados para recolectar la información fueron: portafolio oral, encuestas, artefactos y notas de campo. Esta investigación acción señaló que los estudiantes no encuentran un uso real del inglés y argumentaban que las clases no eran interesantes, ya que solo aprendían gramática basada en actividades escritas de los textos propuestos por el colegio. Los talleres diseñados basados en seis principios sugeridos por Tomlinson (1998) para el diseño de materiales, así como diferentes teorías acerca de autenticidad y habilidades de habla, proporcionaron a los estudiantes algunas estrategias para comunicarse de forma efectivamente en situaciones reales. Los hallazgos demostraron que los estudiantes mejoraron en su comunicación oral ya que aumentó su confianza al usar la lengua extranjera, haciendo más interesante y retador el proceso de aprendizaje.
Abstract: This research study explored the pertinence that authentic videos have to enhance eleventh graders' speaking in a public school in Bogota. It mainly analyzed how the designed workshops based on this kind of videos helped students improve their oral communication by imitating real life situations. The instruments used to collect data were: oral portfolio, surveys, artifacts and field notes. This action research study pointed out that learners did not find a real use of English and argued that the classes were not interesting since they just learnt grammar based on written activities from the books proposed by the school. The workshops designed based on the six principles suggested by Tomlinson (1998), for materials design as well as different theories about authenticity and speaking skills, provided students with helpful strategies to communicate effectively in daily life situations. The findings showed that students enhanced their oral communication since they fostered their confidence when using the target language, making learning process more interesting and challenging.
Description: 95 páginas : gráficos.
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/954
Appears in Collections:CCA. Trabajos de Grado



This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.