Materials to develop intercultural communicative competence in an EFL context
Portada
Citas bibliográficas
Código QR
LA Referencia Stats
Autores
Director
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Editores
Tipo de Material
Fecha
Cita bibliográfica
Título de serie/ reporte/ volumen/ colección
Es Parte de
Resumen en inglés
The Intercultural Communicative Competence allows individuals to relate with the world around them, by being aware of their own cultural identity, appreciating other people's cultural differences and being able to express themselves accurately in another language. Unfortunately, this capacity is overlooked in our English teaching settings. This project aimed to foster the Intercultural Communicative Competence through the implementation and adaptation of Materials for Cultural Awareness with eleventh graders at a public school. This project applied the qualitative research method, following the action research type of study; therefore, three instruments of this kind: suNey, artifacts and teacher's journal, were used for the data collection process during the implementation of the worksheets with cultural content. The results of the intervention showed there was an innovation in the classroom by means of the material.
Resumen en español
La Competencia Comunicativa Intercultural les permite a los individuos relacionarse con el mundo que los rodea, al ser conscientes de su identidad cultural, al apreciar las diferencias culturales de otros y al poder expresarse adecuadamente en otra lengua. infortunadamente, esta capacidad se pasa por alto en nuestros espacios de enseñanza del inglés. Este estudio apuntó a promover la Competencia Comunicativa intercultural por medio de la implementación y adaptación de Material para la Concienciación Cultural con estudiantes de once en un colegio público. Esta investigación aplicó al método de investigación cualitativo, siguiendo la investigación acción; por eso se utilizaron tres instrumentos de este tipo (encuestas, artefactos y diario del docente) para la recolección de datos durante el proceso de implementación de las guías con contenido cultural, Los resultados demostraron que hubo innovación en el aula de clase a través del material.