Now showing items 83-86 of 86

    • El uso de software educativos en aprendizaje de las fracciones en su relación parte - todo 

      Murillo Palacios, Leofanor (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2019)
      La implementación de herramientas tecnológica en la educación para favorecer el proceso de enseñanza aprendizaje de las fracciones, es un avance que permite acercar a los educandos al conocimiento de formas más creativas ...
    • Vocabulary learning as a strategy to improve students’ reading comprehension skills 

      González Acosta, Catherin Viviana (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2018-08-23)
      This qualitative action research study informs the contribution of the design and implementation of worksheets based on vocabulary learning strategies to improve reading comprehension in a group of seventh graders in a ...
    • Vocabulary workshops and the lexical approach in the learning of collocations 

      Sarmiento Tacha, Sandra Milena (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2018-09-07)
      Esta investigación acción cualitativa explora la contribución de dos talleres de vocabulario, al aprendizaje de colocaciones, estructurados bajo el enfoque léxico, en estudiantes de sexto grado de una Institución Educativa ...
    • Worksheets based on vocabulary learning strategies to enhance students’ writing 

      Páez Grosso, Julie Alexandra (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2017-10-04)
      This study showed how worksheets based on vocabulary learning strategies contributed to the development of fourth grade students’ writing. This study was conducted in a public, rural school with fifteen students in Cajicá, ...