Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/525
Title: Enseñanza del concepto de fracción desde el significado como medida
Authors: Rico Martínez, Natalia Janneth
Director : Feria Uribe, Marco Antonio, asesor
Keywords: Matemáticas - Enseñanza
Métodos de enseñanza
Matemáticas - Problemas, ejercicios, etc
Educación
Secuencia de actividades
Fracciones
Fracciones como medida
Issue Date: 2017
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017
Abstract in Spanish: Esta investigación aporta a los procesos de enseñanza-aprendizaje relacionados con las fracciones, desde el significado como medida. Como una alternativa diferente a las prácticas de enseñanza tradicional de la fracciones en la escuela. En este sentido, la fracción como medida es interpretada como la asignación de un número a la medida de una cantidad de magnitud, de tal manera que la fracción a/b es vista como unidades de 1/b . En ese contexto se desarrolló una secuencia de actividades mediante la cual se pudieran desencadenar procesos de aprendizaje más significativos en los estudiantes.
Abstract: This research contributes to teaching-learning processes related to fractions, from meaning as a measure. As an alternative to the traditional practices of teaching fractions at school. In this sense, the fraction as a measure is interpreted as the assignment of a number to the measure of an amount of magnitude, in such a way that the fraction 1/a is seen as a times 1/b, product of the comparison between quantities of magnitude and not of the partition and count. In this context, a sequence of activities was developed through which more significant learning processes could be triggered in relation to the interpretation, comparison, equivalence and addition of the fractions.
Description: 99 páginas con anexos
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/525
Appears in Collections:CBA. Trabajos de Grado



This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.