Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/445
Title: Análisis comparativo de la Marca País “La respuesta es Colombia”
Authors: Molinari Hernández, Fiorella Jessica
Parra Martínez, Lina Paola
Subjects: Competitividad
Marcas de procedencia
Keywords: Marketing territorial
Marketing turístico
Endomarketing
Marca país
FutureBrands
Issue Date: 21-Sep-2017
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia.
Abstract (Spanish): After the launch of Colombia's brand "Colombia is passion" in 2005, which is considered as a campaign that gave rise to the actual country brand "The answer is Colombia" launched in 2012, we propase a comparative analysis from variables that integrate the homogeneous qualities that a competitive country brand should have, in addition will be taken into consideration the ranking of FutureBrands 2013-2014, in arder to compare characteristics of tourist interest that can contribute to the success and development of the Colombian brand to achieve a high-profile global positioning. This research will focus on topics on the political context that has influenced the positioning of national and international tourism, concepts related to marketing and description of other international brands that have gained recognition by tourists around the world.
Con el lanzamiento de la marca país de Colombia "Colombia es pasión" en el año 2005 y que es considerada como una campaña que dio origen a la marca país actual "La respuesta es Colombia" lanzada en el año 2012, se propone un análisis comparativo a partir de variables que integran las cualidades homogéneas que debería tener una marca país competitiva, además se tendrá en cuenta el ranking de FutureBrands 2013-2014, con el fin de comparar características de interés turístico que puedan aportar al éxito y desarrollo de la marca colombiana para lograr obtener un posicionamiento mundial de alto reconocimiento. En esta investigación se abordará temas sobre el contexto político que ha influenciado el posicionamiento del turismo nacional e internacional, conceptos relacionados con el marketing y descripción de otras marcas internacionales que han obtenido reconocimiento por parte de turistas del mundo.
Description: 109 páginas
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/445
Appears in Collections:BAA. Trabajos de Grado - Pregrado Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAA-spa-2017-Análisis_comparativo_de_la_Marca_País.pdfTrabajo de Grado1.51 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
BAA-spa-2017-Análisis_comparativo_de_la_Marca_País-FBIB22.pdf
  Restricted Access
Formato FBIB22732.71 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
BAA-spa-2017-Análisis_comparativo_de_la_Marca_País-FBIB23.pdf
  Restricted Access
Formato FBIB23736.1 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons