Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/3052
Title: Estudio de factibilidad para la creación de una tienda online de regalos para pet lovers
Authors: Guarín Medina, Gisela del Pilar
Advisor: Campero Rey, Carlos Ricardo
Subjects: Planificación empresarial
Nuevas empresas
Comercio electrónico
Servicios para mascotas - Innovaciones tecnológicas
Keywords: Factibilidad
Tienda online
Mascotas
Pet lovers
Cuero
Issue Date: 2020
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2020
Abstract (Spanish): Reflecting on the exponential growth that the pet sector has had in recent years, as a result of increasingly considering pets as an additional member of families, the desire to strengthen the relationship between them has also manifested itself. Likewise, the fact that many young people have decided not to have children but to have pets, has caused this generation to see in these beings the extension of their interests and preferences and that is why it is so important to them that they also look exclusive and elegant products. Taking into account the above, Mi Dulce Compañía will be a company that will generate an emotional connection between pet lovers and pets, through products made in leather, handmade, aimed at those who consider themselves pet lovers, appreciate artisan work and for whom the e-commerce is within the purchase channel options, since its products will be initially sold through its online store. Our purpose is to position the store as the place where you will find “products for you and your pet” and for this, three product lines will initially be offered: Office and study, personal use and decoration.
Observando el crecimiento exponencial que ha tenido el sector de las mascotas en los últimos años, como consecuencia de que cada vez más se considera a las mascotas un integrante adicional de las familias, el deseo de fortalecer la relación entre ellos también se ha manifestado. Asimismo, el hecho de que muchos jóvenes hayan decido no tener hijos pero si mascotas, ha provocado que esta generación vea en estos seres la extensión de sus gustos y preferencias y por eso para ellos es tan importante que del mismo modo luzcan productos exclusivos y elegantes Teniendo en cuenta lo anterior, Mi Dulce Compañía será una empresa que generará conexión emocional entre pet lovers y mascotas, a través de productos elaborados en cuero, de forma manual, dirigidos a quienes se consideren pet lovers, aprecien el trabajo artesanal y para quienes el e-commerce esté dentro de las opciones de canal de compra, ya que sus productos serán vendidos inicialmente a través de su tienda online. Nuestro propósito es posicionar la tienda como el sitio en el cual encontrarás “productos para ti y para tu mascota” y para esto se ofrecerán inicialmente tres líneas de productos: Oficina y estudio, uso personal y decoración.
Description: 156 páginas
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/3052
Appears in Collections:AAAAA. Trabajos de Grado - Especialización en Gerencia



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons