Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/3016
Title: Plan de negocios de wedding planner enfocado en el mercado LGBT
Authors: Urrego Badillo, Maria Paula
Advisor: Ramírez Uzeta, Dayana
Subjects: Planificación empresarial
Matrimonio homosexual
Bodas
Keywords: Wedding planner
LGBT
Matrimonio igualitario
Eventos
Issue Date: 2020
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2020
Abstract (Spanish): The legalization of equal marriage in Colombia represents an opportunity for the development of this project, which aims to design a LGBT community wedding planner business plan, that will be located in Bogota. Through the mixed methodology, the analysis and collection of information was carried out, where the needs of the population were identified, and the profitability of the business was evaluated. Likewise, techniques such focus groups and a survey were used, which allowed creating a value proposition according to the tastes and preferences of the chosen customer segment. As a result, it is observed that the events sector is profitable, and the business plan is a financially viable project; however, it is relevant to mention that the offer of marriage for the LGBT community is still limited in this country, and there is no detailed information on the events sector, which made it difficult to analyze the existing offer. Finally, this project contains information that could be useful for those people who are interested in developing products and services focused on the LGBT community.
La legalización del matrimonio igualitario en Colombia representa una oportunidad para el desarrollo del presente trabajo de grado, el cual tiene por objetivo el diseño de un plan de negocios de wedding planner enfocado en la comunidad LGBT, que estará ubicado en Bogotá. Por medio de la metodología mixta se realizó el análisis y recolección de información, donde se identificaron las necesidades de la población y se evaluó la rentabilidad del negocio. Asimismo, se hizo uso de técnicas como focus group y sondeo, que permitieron crear una propuesta de valor acorde a los gustos y preferencias del segmento de clientes elegido. Como resultado se observa que el sector de eventos es rentable y que el plan de negocios es un proyecto financieramente viable; no obstante, es relevante mencionar que la oferta de matrimonios para la comunidad LGBT aún es limitada en el país y no se encuentra información detallada del sector de eventos lo cual dificultó el análisis de la oferta existente. Finalmente, este trabajo de grado contiene información que podría ser de utilidad para aquellas personas que estén interesadas en desarrollar productos y servicios enfocados en la comunidad LGBT.
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/3016
Appears in Collections:BAA. Trabajos de Grado - Pregrado Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAA-spa-2020-Plan_de_negocios_de_wedding_planner_enfocado_en_el_mercado_LGBTTrabajo de Grado1.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
BAA-spa-2020-Plan_de_negocios_de_wedding_planner_enfocado_en_el_mercado_LGBT-Autorizacion
  Restricted Access
Autorización FBIB22171.53 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons