Show simple item record

dc.contributor.authorRojas Rodríguez, Ana Maríaspa
dc.contributor.authorGiraldo Urrea, Mateospa
dc.date.accessioned2017-09-22T14:04:48Zspa
dc.date.available2017-09-22T14:04:48Zspa
dc.date.issued2017spa
dc.identifier.urihttps://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/296spa
dc.description73 páginas.spa
dc.description.abstractIn this document we develop a complete bussines idea of Barf nutrition focus on dogs. To make this happen we have done a previous industrial diagnostic that allowed us to identify trends and consumer behaviors in Colombia and in the world. The next step was to make a market investigation with quantitative and qualitative methodologies that let us identify the success factors in the Bogota market. With this we developed strategies for the marketing mix (product, place, promotion and prize). Finally we complete the whole stages of the project, making a corporate strategy that enhace all the technical aspects as much as legal, financial and tecnologicals.eng
dc.description.abstractEn éste documento desarrollamos una idea de negocio completa de alimentación BARF para perros. Para llevarla a cabo hemos realizado una primera investigación sectorial que nos permitió identificar tendencias y comportamiento de del mercado tanto en Colombia como a nivel mundial. Paso siguiente, llevamos a cabo una investigación de mercado con metodologías cuantitativas y cualitativas que nos permitieron concluir e identificar los factores de éxito en el mercado de Bogota. Con Base en lo anterior desarrollamos estrategias para las 4 variables estratégicas del marketing (Plaza, Precio, Producto y romoción). Finalmente se completaron todas las etapas del proyecto elaborando una estrategia corporativa que enmarca todas los aspectos técnicos, legales, organizacionales y financieros.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherBogotá : Universidad Externado de Colombia.spa
dc.rightsUniversidad Externado de Colombiaspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.titleIdea de negocio : Seis patasspa
dc.typeTrabajo de grado - Maestríaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.subject.lembAlimentos para animalesspa
dc.subject.lembAnálisis de mercadospa
dc.subject.proposalSeis patasspa
dc.subject.proposalMascotasspa
dc.subject.proposalBarfspa
dc.subject.proposalCrudaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.publisher.programMaestría en Mercadeospa
dc.publisher.facultyFacultad de Administración de Empresasspa
dc.description.degreenameMagíster en Mercadeospa
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.contributor.corporatenameOrtega Serna, Andrésspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TMspa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Universidad Externado de Colombia
Except where otherwise noted, this item's license is described as Universidad Externado de Colombia