Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/2415
Title: Proyecto de negocios Gastrobar de la Cocina Colombiana
Authors: Moreno Arciniegas, Sergio Nicolás
Subjects: Restaurantes, cafeterías, etc.
Bares
Planificación empresarial
Keywords: Plan de negocios
Gastrobar
Gastronomía tradicional colombiana
Entremés
Cerveza artesanal
Issue Date: 17-May-2017
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017.
Abstract (Spanish): The following research project, is guided for the design, evaluation and development of a business plan which it consist in the creation of a non-conventional bar, whose objective is to present the traditional Colombian cuisine that identifies the culture from each of the regions of the national territory, furthermore to the support to position different brands of craft beer in the city. The research project will address four objectives to answer the problem, which it shall be further broken in each chapter for its development: lnitially, the Bogotá market characterization with the completion of a marketing strategic plan; following to the determination (activities, processes ad key resources) of the company for the production of the offer; in a third moment, the identification of the ideal legal and tax framework for the business plan; finally, the evaluation of the financia! viability for the business.
El siguiente proyecto de investigación, se orienta al diseño, evaluación y desarrollo de un plan de negocio que consiste en la creación de un bar no convencional, cuyo objetivo es presentar la gastronomía tradicional colombiana que identifique la cultura de cada una de las regiones del territorio nacional, además del apoyo a posicionar diferentes marcas de cerveza artesanal de la ciudad. El proyecto de investigación abordará cuatro objetivos para dar respuesta a la pregunta problema, los cuales se desglosarán en cada capítulo para su desarrollo: En un primer momento, la caracterización del mercado bogotano con la realización de un plan estratégico de marketing; siguiente a la determinación (actividades, procesos y recursos clave) de la empresa para la producción de la oferta; en un tercer momento, la identificación del marco jurídico y tributario ideal para el plan de negocio; por último, la evaluación de la viabilidad financiera del negocio.
Description: 112 páginas
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/2415
Appears in Collections:BAA. Trabajos de Grado - Pregrado Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAA-spa-2019-Proyecto_de_negocios_Gastrobar_de_la_Cocina_ColombianaTrabajo de Grado2.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
BAA-spa-2019-Proyecto_de_negocios_Gastrobar_de_la_Cocina_Colombiana-Autorizacion
  Restricted Access
Autorización FBIB221.08 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons