Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/2406
Title: Trabajo de grado neuromarketing
Authors: Acuña Ramírez, Yohana Andrea
Castillo Cabrera, María Paula
Guerrero Ramírez, Laura Carolina
Advisor: Contreras Ramírez, Germán
Subjects: Psicología del consumidor
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Centros comerciales
Keywords: Centros comerciales
Neuromarketing
Consumidores
Emociones
Consumo
Issue Date: 2019
Publisher: Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.
Abstract (Spanish): This work presentes a study of Neuromarketing which measures the emotions of Focus, Engagement, Stress, Interest, Relaxation, Excitement of men and women as they walk through a Shopping Center, during two scenarios, when they meet people and when the place is empty. There is evidence of the difference between men and women in emotions, their prevalence and how the brain is stimulated in spaces when there are people and when there are none. Additionally an investigation is presented that throws the importance of the natural spaces, the free air and the vegetation and its relation with the human being, in addition by means of hypotheses raised can be known the influence of the Biophilia in the behaviors of the people an in their decision shopping.
Este trabajo presenta un estudio de Neuromarketing en el cual mide las emociones de Focus, Engagement, Stress, Interest, Relaxation, Excitement de hombres y mujeres mientras recorren un Centro Comercial, durante dos escenarios, cuando se encuentra con personas y cuando el lugar está vacío. Se evidencia la diferencia que existe entre hombres y mujeres en las emociones, su prevalencia y como se estimula el cerebro en los espacios cuando hay personas y cuando no las hay. Adicionalmente se presenta una investigación que arroja la importancia de los espacios naturales, el aire libre y la vegetación y su relación con el ser humano, además mediante hipótesis planteadas se puede conocer la influencia de la Biofilia en los comportamientos de las personas y en su decisión de compra.
Description: 53 páginas
URI: https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/2406
Appears in Collections:ABEAA. Trabajos de Grado - Maestría en Mercadeo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABEAA-spa-2019-Trabajo_de_grado_neuromarketingTrabajo de Grado986.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
ABEAA-spa-2019-Trabajo_de_grado_neuromarketing-Autorizacion
  Restricted Access
Autorización FBIB22305.01 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons