Show simple item record

dc.contributor.authorQuitián Galvis, Maritzaspa
dc.date.accessioned2018-11-07T14:04:47Zspa
dc.date.available2018-11-07T14:04:47Zspa
dc.date.issued2018-02-12spa
dc.identifier.urihttps://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/1146spa
dc.description99 páginas : ilustraciones, fotografías.spa
dc.description.abstractBased on a diagnostic analysis carried out at the Pablo Herrera Rural Departmental Educational Institution in the municipality or Caj ica in the department or Cundinamarca, where it was detected in the mathematics area under performance in the numerical component - variational and difficulties in the problem solving process In the third grade students, the design and implementation of a didactic sequence was proposed that would contribute to strengthen this component through the resolution and formulation of problems posed by (Polya, I 965), using the process of teaching multiplication as an excuse for this and linking a generating situation such as buying and selling within the supermarket, trying to take advantage of the mathematical situations that are presented there to awaken interest and mathematical intuition.eng
dc.description.abstractA partir de un análisis diagnóstico realizado en la lnstitución Educativa Departamental Rural Pablo Herrera del municipio de Cajicá en el departamento de Cundinamarca, donde se detectó en el área de matemáticas bajo desempeño en el componente numérico - variacional y dificultades en el proceso de resolución de problemas en los estudiantes del grado tercero, se planteó el diseño de implementación de una secuencia didáctica que contribuyera a fortalecer este componente a través de la resolución y formulación de problemas planteado por (Polya, 1965), utilizando el proceso de enseñanza de la multiplicación como excusa para ello y vinculando una situación generadora como la compra y venta dentro del supermercado, intentando aprovechar las situaciones matemáticas que se presentan allí para despertar el interés y la intuición matemática.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherBogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018.spa
dc.rightsUniversidad Externado de Colombiaspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.titleFortalecimiento del componente numérico-variacional a través de la resolución de problemas en grado tercerospa
dc.typeTrabajo de grado - Maestríaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.subject.lembMatemáticas - Enseñanzaspa
dc.subject.lembMatemáticas - Problemas, ejercicios, etc.spa
dc.subject.lembPedagogíaspa
dc.subject.proposalPensamiento numéricospa
dc.subject.proposalPensamiento Variacionalspa
dc.subject.proposalResolución de problemasspa
dc.subject.proposalSecuencia Didácticaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.publisher.programMaestría en Educación (Modalidad de Profundización)spa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias de la Educaciónspa
dc.description.degreenameMagíster en Educación (Modalidad de Profundización)spa
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.contributor.corporatenameRestrepo, Ángela Maríaspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TMspa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Universidad Externado de Colombia
Except where otherwise noted, this item's license is described as Universidad Externado de Colombia