Publicación: In-house materials focused on project work to foster students’ free writing
dc.contributor.advisor | Núñez Pardo, Astrid | spa |
dc.contributor.author | Castro Vega, Mónica Patricia | spa |
dc.date.accessioned | 2018-09-13T18:32:01Z | spa |
dc.date.available | 2018-09-13T18:32:01Z | spa |
dc.date.issued | 2018 | spa |
dc.description | 112 páginas : ilustraciones, gráficos, fotografías. | spa |
dc.description.abstract | Esta tesis es una investigación-acción cualitativa cuyo propósito fue implementar la metodología de trabajo por proyectos y contribuir al proceso de mejoramiento de las habilidades de escritura en la clase de inglés como lengua extranjera. El estudio se llevó a cabo con doce estudiantes en una institución pública en Bogotá. La recolección de datos se realizó a través de varias observaciones de clase, la implementación de dos workshops, y una entrevista a grupos focales. Los hallazgos preliminares comprueban que las actividades basadas en el desarrollo e implementación de workshops apoyado en el enfoque de escritura libre pueden ser favorables para los estudiantes ya que se evidencio un impacto positivo en el aprendizaje de los estudiantes, no solo para escribir en un idioma extranjero más fácilmente, sino también para el aprestamiento y afianzamiento del vocabulario en dicho idioma. Además. los estudiantes en su mayoría encontraron los materiales una forma diferente. variada adaptada a sus necesidades y con el apoyo de diferentes recursos. no solo los escritos sino también visuales y auditivos que se prestaran para captar más la atención del estudiante y los animará a aprender el idioma. | spa |
dc.description.abstract | This document is an action research study whose main goal was to implement the methodology of project work and to make a contribution to the process of writing skills in English as a Foreign Language (EFL hereafter) class. This study was carried out in a public institution in Bogota with twelve eighth graders. Data collection was done through several classes' observations, the implementation of two workshops, and an exii interview with focus groups. Three categories emerged from data analysis which preliminary findings proved that activities based on project work and the development and implementation of in-house materials supported by the free writing approach can be useful for students since there was a positive impact on student learning not only to write in a foreign language easier, but also for the preparation and strengthening of vocabulary in that language. In addition, most of the students found the materials a new resource. varied and adapted to their needs and with the support of other different resources, not only the written ones but also the visual and auditory ones that caught students' attention of and encourage them to learn the language. | eng |
dc.description.degreelevel | Maestría | spa |
dc.description.degreename | Magíster en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la Educación | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.identifier.doi | 10.57998/bdigital.handle.001.945 | |
dc.identifier.uri | https://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/945 | spa |
dc.identifier.url | https://doi.org/10.57998/bdigital.handle.001.945 | |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018. | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de Ciencias de la Educación | spa |
dc.publisher.program | Maestría en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la Educación | spa |
dc.relation.references | Nuñez, A., & Téllez M. (2013). Proposal for the research line materials development and didactics. Bogotá: Universidad Externado De Colombia. | spa |
dc.relation.references | Ariza, J. (2015). Students’ generated short films: A means to enhance speaking skills. Bogotá, Colombia, Universidad Externado de Colombia. | spa |
dc.relation.references | García (2015) Use of Process Approach to Enhance Students’ Writing Skills Bogotá: Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.relation.references | Julio (2015) Developing the Micro Skill of Oral Communication through project work and Cooperative Learning. Bogotá: Universidad. Externado de Colombia | spa |
dc.relation.references | Martín, K. (2016). Developing Writing Through Workshops based on Videos and the Process Approach to Writing. Bogotá: Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.relation.references | Munévar, M. I. (2017). Contextualized worksheets focused on tasks for two oral communication micro-skills. Bogotá: Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.relation.references | Nuñez, A., & Téllez, M. (2012). Using debates in the classroom: a pedagogical strategy for the development of the argumentative competence in the teaching of English as a Foreign Language. Bogotá: Universidad Externado de Colombia. | spa |
dc.relation.references | Nuñez, A., & Téllez M. (2013). Proposal for the research line materials development and didactics. Bogotá: Universidad Externado De Colombia. | spa |
dc.relation.references | Núñez, A., Téllez, M., Castellanos, J., & Ramos, B. (2009). A materials development guide for EFL pre- service, novice, and in- service teachers. Bogotá: Editorial Universidad Externado de Colombia. | spa |
dc.relation.references | Núñez, A., Téllez, M., Castellanos, J., & Ramos, B. (2009). A practical materials development guide for EFL pre-service, novice, and in-service teachers. Bogotá: Departamento de Publicaciones Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.relation.references | Núñez Pardo, A., & Téllez Téllez, M. F. (2015). Reflection on teachers’ personal and professional growth through a materials development seminar. HOW, 22(2), 54-74. Núñez, A., “Aspects of the MD Rationale relevant to Materials developed by teachers (Contextualized/Adapted/ Modified/ Tailored/ Customized/In-House) for the Pedagogical Interventions of their research studies at the MEED. Universidad Externado de Colombia. | spa |
dc.relation.references | Solórzano, B. (2013). Fostering Writing by Incorporating Students' Voices on Controversialtopic Songs. Bogotá: Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.rights | Universidad Externado de Colombia | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) | spa |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | spa |
dc.subject.lemb | Materiales de enseñanza | spa |
dc.subject.lemb | Elaboración de proyectos | spa |
dc.subject.lemb | Métodos de enseñanza | spa |
dc.subject.proposal | Materials development | spa |
dc.subject.proposal | ProJect work | spa |
dc.subject.proposal | Free writing | spa |
dc.subject.proposal | In-house materials | spa |
dc.title | In-house materials focused on project work to foster students’ free writing | spa |
dc.type | Trabajo de grado - Maestría | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TM | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
Archivos
Bloque original
1 - 2 de 2
Cargando...
- Nombre:
- CCA-eng-2018-In_house_materials_focused_on_project_work_to_foster_students_free_writing.pdf
- Tamaño:
- 8.75 MB
- Formato:
- Adobe Portable Document Format
- Descripción:
- Trabajo de grado
Cargando...
- Nombre:
- CCA-eng-2018-In_house_materials_focused_on_project_work_to_foster_students_free_writing-Autorizacion.pdf
- Tamaño:
- 499.19 KB
- Formato:
- Adobe Portable Document Format
- Descripción:
- Autorización
Bloque de licencias
1 - 1 de 1
Cargando...
- Nombre:
- license.txt
- Tamaño:
- 26 B
- Formato:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Descripción: