Metaevaluación del programa de administración de la Universidad de San Buenaventura
Portada
Citas bibliográficas
Código QR
Autores
Director
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Editor/Compilador
Editores
Tipo de Material
Fecha
Cita bibliográfica
Título de serie/ reporte/ volumen/ colección
Es Parte de
Resumen en ingles
Evaluation and Meta-evaluation. The evaluation of learning must respond to a methodology according to the conceptual approach from which the curriculum proposal of a training program is supported, the objectives and training goals formulated, the methods of gathering and analyzing information, planning for development of the curriculum, the results and impacts obtained. Mainly classified into two major types, the formative evaluation and the summative evaluation (Scriven, M. 1991). And due to the complexity of the process, quantitative and qualitative data must be collected. But to confirm that the methods, techniques, instruments and tools are the right ones, the evaluation itself must be analyzed and validated. The meta-evaluation is the evaluation of an evaluation, it must include the whole evaluation, its methodology, the inputs, process, result, instruments to verify the efficiency, legitimacy and reliability of the results (Scriven, M. 1991). The research project develops a meta-evaluation in the Business Administration program of the Universidad de San Buenaventura Bogotá comparing the cognitive, practical and axiological components defined by the university with the components of the apprenticeship evaluations applied by the teachers through the exams, at the end of the semester.
Resumen en español
La evaluación de aprendizajes debe responder a una metodología acorde con el enfoque conceptual desde el que se soporte la propuesta curricular de un programa de formación, los objetivos y metas de formación formulados, los métodos de recolección y análisis de información, la planificación para el desarrollo del currículo, los resultados e impactos obtenidos. Principalmente se clasifican en dos grandes tipos, la evaluación formativa y la evaluación sumativa (Scriven, M. 1991). Y por la complejidad del proceso, se deben recoger datos cuantitativos y cualitativos. Pero para confirmar que los métodos, técnicas, instrumentos y herramientas son los acertados, la evaluación misma debe ser analizada y validada. La metaevaluación es la evaluación de una evaluación, debe comprender toda la evaluación, su metodología, los insumos, proceso, resultado, instrumentos para verificar la eficiencia, legitimidad y confiabilidad de los resultados (Scriven, M. 1991).