Publicación:
Teacher-developed worksheets based on CLIL principles for vocabulary learning

dc.contributor.advisorGómez Barón, Julio César
dc.contributor.authorSánchez González, July Marcela
dc.date.accessioned2022-01-14T19:56:22Z
dc.date.available2022-01-14T19:56:22Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractEste estudio de investigación-acción analiza que se devela en el diseño y la implementación de unos talleres de autoría docente, que incorporan algunos aspectos de los principios de la metodología AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguas Extranjeras) en términos del aprendizaje de vocabulario en un colegio privado. Los estudiantes participes fueron 18, y los instrumentos empleados para recolectar la información fueron: producción de los estudiantes y dos grupos focales.spa
dc.description.abstractThis qualitative action research study aimed at unveiling what the development and implementation of teacher-developed worksheets, embodying CLIL tenets, disclose about sixth graders’ vocabulary learning in a private school. The participants were a group of eighteen students, to collect and analyze data, students’ artifacts and two focus groups were the selected instruments.eng
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.description.degreenameMagíster en Educación (Modalidad Investigación)spa
dc.format.extent131spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.identifier.doi10.57998/bdigital.handle.001.4508
dc.identifier.urihttps://bdigital.uexternado.edu.co/handle/001/4508
dc.identifier.urlhttps://doi.org/10.57998/bdigital.handle.001.4508
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Externado de Colombiaspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias de la Educaciónspa
dc.publisher.placeBogotáspa
dc.publisher.programMaestría en Educación (Modalidad Investigación)spa
dc.relation.referencesDelgado, W. (2017). The role of contextualized teacher-built materials in vocabulary learning [Unpublished master’s thesis]. Universidad Externado de Colombiaspa
dc.relation.referencesNúñez-Pardo, A., & Téllez-Téllez, M.F. (2021). Tracing the cultural component in teacher generated EFL materials. In A. Núñez-Pardo, & M.F. Téllez-Téllez (Eds.), Defying Culture Hegemony through Teacher Generated EFL Materials (pp. 28-102. Departamento de Publicaciones Universidad Externado de Colombia. (in press)spa
dc.relation.referencesNúñez, A., & Téllez, M.F. (2018). The argumentative competence through in-class debates. In A. Núñez, M.F. Téllez, & J. Gómez (Eds.), Teacher-developed materials for language teaching and learning (pp. 19-103). Bogotá, Colombia: Departamento de Publicaciones Universidad Externado de Colombia.spa
dc.relation.referencesNúñez, A., Téllez, M., & Castellanos, J. (2012). A framework for materials development: A path for in-service teachers to build up the instructional design of their research projects. In A. Núñez, M. F. Téllez, & J. Castellanos (Eds.), Teacher research on English didactics issues (pp. 17-30). Bogotá: Publicaciones Universidad Externado de Colombiaspa
dc.relation.referencesNúñez, A., Téllez, M., & Castellanos, J. (2013). Proposal for the research line materials development and didactics (Ascribed to the Research Group: Critical Pedagogy and Didactics for Social Transformation). Universidad Externado de Colombia, Bogotáspa
dc.relation.referencesNúñez, A., Téllez, M. F., & Castellanos, J. (2017a). Materials development for teachers’ professional growth. In A. Núñez, M. F. Téllez, & J. Castellanos (Eds.), Materials for the learning of English and teachers’ professional growth (pp. 19-68). Bogotá: Departamento de Publicaciones Universidad Externado de Colombia.spa
dc.relation.referencesNúñez, A., Téllez, M., & Castellanos, J. (2017b). Teacher-developed materials in a master’s programme in education with emphasis on English didactics. In A. Núñez, M. F. Téllez, & J. Castellanos (Eds.), The Role of Teacher-Developed Materials in Fostering English Language Skills (pp. 19-64). Bogotá: Publicaciones Universidad Externado de Colombiaspa
dc.relation.referencesNúñez, A., Téllez M, Castellanos, J., & Ramos, B. (2009). A practical materials development guide for EFL pre-service, novice, and in-service teachers. Bogotá: Departamento de Publicaciones Universidad Externado de Colombia.spa
dc.relation.referencesPinto, A. (2018). CLIL and reading strategies worksheets to foster reading comprehension [Unpublished master’s thesis]. Universidad Externado de Colombia.spa
dc.relation.referencesTapias Cadena, M. (2019). Contextualized teacher-designed workshops based on cognitive strategies for vocabulary learning [Unpublished master´s thesis]. Universidad Externado de Colombia.spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.subject.lembAprendizaje
dc.subject.lembEnseñanza del inglés
dc.subject.lembEducación bilingüe
dc.subject.proposalDesarrollo de materialesspa
dc.subject.proposalPrincipios AICLEspa
dc.subject.proposalAprendizaje de vocabulariospa
dc.subject.proposalBilingualismeng
dc.subject.proposalTeaching Materialseng
dc.titleTeacher-developed worksheets based on CLIL principles for vocabulary learningspa
dc.typeTrabajo de grado - Maestríaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TMspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dspace.entity.typePublication
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 2 de 2
Cargando...
Miniatura
Nombre:
CBA-spa-2021-Teacher_developed_worksheets_based_on_CLIL_principles_for_vocabulary_learning.pdf
Tamaño:
2.35 MB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Trabajo de Grado
Cargando...
Miniatura
Nombre:
CBA-spa-2021-Teacher_developed_worksheets_based_on_CLIL_principles_for_vocabulary_learning-Autorizacion.pdf
Tamaño:
185.56 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Autorización
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
license.txt
Tamaño:
26 B
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descripción: