Now showing items 1-9 of 9

    • Análisis comparativo de los principios del modelo ISO 9001: 2015 en las funciones de rectoría de los colegios Instituto San Juan de Dios y Canapro 

      Hernández Hernández, Darwin Yesid (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2019)
      The present research seeks to carry out a Comparative Analysis of the principies of the ISO 9001: 2015 Quality Model in the Rectory functions of the schools San Juan de Dios and Cana pro, taking into account that the two ...
    • Análisis de la gestión de los docentes rurales de la Institución Departamental de Nocaima 

      Marchán Guzmán, Sandra Julieth (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2017-09-18)
      The research project analyzes the management of the teachers of the rural centers of the Departmental Educational Institution de Nocaima. In this way it has been possible to identify and recognize the work of teachers, ...
    • Evaluación de la gestión directiva en el mejoramiento institucional del colegio Los Alpes IED 

      Herrera Vega, Yeimmy Andrea (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.Maestría en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la EducaciónFacultad de Ciencias de la Educación, 2019)
      Thesis of degree that occurs within the framework ofthe research line ofEvaluation oflnstitutions of the Master in Evaluation and Quality Assurance. The evaluation research contributed knowledge about the influence of ...
    • Evaluación de la repercusión de los planes de mejoramiento en las prácticas pedagógicas 

      Parra Molina, Héctor Fabio (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018.Maestría en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la EducaciónFacultad de Ciencias de la Educación, 2018-07)
      Evaluation of the impact on the pedagogical practices of the improvement processes presented based on the institutional self-evaluation and the commitment to excellence. Based on an acknowledgment of the function of the ...
    • Evaluación de la rotación de estilos de dirección en el fortalecimiento de la gestión directiva del CEDID Ciudad Bolívar IED 

      Ariza González, Nilson Augusto (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.Maestría en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la EducaciónFacultad de Ciencias de la Educación, 2019)
      The objective ofthis qualitative research project was to evaluate the rotation of management styles in strengthening the management ofthe CEDID Ciudad Bolívar in the last fifteen years. The main findings that were found ...
    • Evaluación del liderazgo en la gestión escolar 

      Sánchez Villera, Pedro Nel (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2018.Maestría en Evaluación y Aseguramiento de la Calidad de la EducaciónFacultad de Ciencias de la Educación, 2018-08)
      This research identifies aspects of the leadership of the teaching director that contribute to effective school management. arises from the analysis of the leadership of teaching managers of three schools, comparing the ...
    • Gestión académica para la implementación de la jornada única en la IEOT José Joaquín Casas 

      Rodríguez Hernández, Francy Lilly (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2019)
      Esta investigación de tipo descriptivo-analítica analizó la incidencia que tienen los procesos de gestión académica generados a partir del alistamiento y la implementación de la Jornada Única en la Institución Educativa ...
    • Gestión de la convivencia escolar: estrategias para su fortalecimiento desde la clase de educación física 

      Mateus Rodríguez, Rita Vianney (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2017-06-07)
      The investigation emerges as a response to situations that affect coexistence in the Sixth grade of the Educational Institution Antonio Nariiio of Mosquera, (Cundinamarca). During the first stage, was analyzed the coexistence ...
    • Las prácticas inclusivas en el Colegio Madre Adela Hermanas Marianistas 

      Sánchez Gómez, Lizeth Lorena (Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017.Maestría en Educación (Modalidad Investigación)Facultad de Ciencias de la Educación, 2017-10-01)
      This research analyzes the inclusive practices of school Madre Adela performed with the population that presents special educational needs. To achieve this goal were raised four phases which realize inclusive actions ...