Examinando por Materia "Marketing territorial"
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- PublicaciónAcceso abiertoAnálisis comparativo de la Marca País “La respuesta es Colombia”(Bogotá : Universidad Externado de Colombia., 2017-09-21) Molinari Hernández, Fiorella Jessica; Parra Martínez, Lina Paola; Pareja LópezAfter the launch of Colombia's brand "Colombia is passion" in 2005, which is considered as a campaign that gave rise to the actual country brand "The answer is Colombia" launched in 2012, we propase a comparative analysis from variables that integrate the homogeneous qualities that a competitive country brand should have, in addition will be taken into consideration the ranking of FutureBrands 2013-2014, in arder to compare characteristics of tourist interest that can contribute to the success and development of the Colombian brand to achieve a high-profile global positioning. This research will focus on topics on the political context that has influenced the positioning of national and international tourism, concepts related to marketing and description of other international brands that have gained recognition by tourists around the world.
- PublicaciónAcceso abiertoEstrategias para la articulación del desarrollo local y el marketing territorial en la comunidad de Suesca Cundinamarca(Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019., 2019-05-21) Betancourt Gutiérrez, Erika; López Meneses, Laura Paola; Pareja López, Erika AndreaThe territorial marketing strategy for the Suesca community at Cundinamarca, is supoorted under the line of research planning and management of tourism and responds to the need to identify the social potential and the own resources of the municipality for the positioning of the destination, in order to propose strategies to improve, not only its tourism development, but also local.
- PublicaciónAcceso abiertoPlan estratégico de promoción turística para el municipio de Puerto López, Meta(Universidad Externado de Colombia, 2022) García Castaño, LauraEl presente trabajo propone el desarrollo de un plan estratégico de promoción turística para el municipio de Puerto López, Meta en Colombia. Este busca solventar el poco reconocimiento que se tiene del municipio como un destino turístico a nivel nacional y a su vez aumentar el número de turistas que llegan al territorio. Para el desarrollo del mismo se realizó un diagnóstico territorial con el fin de establecer las características internas y externas de Puerto López; en segundo lugar, se identificó la imagen territorial del destino. En tercer lugar, se realizó un estudio para identificar el perfil del cliente ideal y el nicho de mercado. Con toda la información recopilada, se lograron establecer las tácticas para promocionar los atractivos turísticos del municipio de manera efectiva.