Examinando por Autor "Echavarría Franco, Adriana María"
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- PublicaciónAcceso abiertoLa alteridad hecha metáfora : el encuentro con un otro detrás de la pantalla(Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2019., 2019-08-20) Rivera Sánchez, Cristhian Alejandro; Echavarría Franco, Adriana MaríaEl encuentro con el otro es el fenómeno que ésta tesis busca comprender, un otro no sustancial, un otro detrás de la pantalla que narra y encarna una historia a partir del anime y su evolución en los medios audiovisuales, frente a la cual el espectador se vincula inevitablemente, se vincula de manera subjetiva, se identifica de acuerdo a los sentires que evoca la experiencia vivida de un sujeto que es histórico y trae consigo una serie de significados sobre la vida. El espectar es igualmente una experiencia, un encuentro con lugares y personas llenas de historias, que sin duda permean en lo que somos, pues trastocan en aquello que nos configura como seres identitarios.
- PublicaciónAcceso abiertoLa identidad antioqueña en el cine colombiano: un análisis desde la psicología social(Bogotá : Universidad Externado de Colombia, 2017., 2017-07-16) Echavarría Franco, Adriana MaríaThe research was oriented to deepen the subject by conducting an analysis with a fundamentally psychological and sociological approach to antioqueñidad - understood as a cultural product - in the cinema. This search was constituted in the fundamental objective of the investigation. The proposed approach took into account a meeting point between social representations as a category of analysis of social psychology, and the perceptions of the viewers in the projections of the selected films. lt was sought to transcend the city's capital to deepen the way of being of people in the department of Antioquia, which, as noted, have adopted more or less similar behavior throughout its history. The background, however, was the actual reality of the department, analyzed from social, cultural, political and economic categories present in the region, since the beginning of the 20th century, with a source of information constituted by the attendees of the projections, respondents and Participants in the interaction in discussion groups. Their knowledge and perceptions on the subject were analyzed and contrasted with the content of the most relevant films for the spectators based on the postulates of social psychology.